Røyk, luft, skygger og strobelys.

Du er røyk, baby. Bare røyk, eller kanskje et spøkelse, kanskje et hologram, en skygge, en støvete skygge i en varm gate et sted jeg aldri har vært, kanskje strobelys på en klubb, som hendene mine skjærer gjennom i en dansebevegelse, eller noe helt annet gjennomsiktig jeg ikke kommer på nå. Du forsvinner mellom armene mine, til jeg klemmer meg selv, klemmer rundt ribbeina mine, prøver igjen og igjen og igjen. Jeg får ikke tak i deg. I hjernen min er du like håndfast som faste håndtrykk, og like tilstedeværende som mitt eget navn, men det holder jo faen ikke at du bor inne blant tankene mine. Der kan jo alle bo, der kan jo Obama og kongen og Ryan Gosling og masse søte dovendyr bo, alle jeg har girlcrush på, og jeg kan bo fifty fifty i Brooklyn og Berlin, og være millionær etter en rekke suksessrike bokutgivelser, og vært hele verden rundt, og bare ha hår på de riktige stedene på kroppen, og være sweet as sugar all of the time og uten unntak si de riktige tingene, og ikke føle noe for noen som ikke føler det samme for meg, noengang, men herregud, det betyr jo ingenting. Nei, det er bare tanker, det er minner, det er små papirfigurer som beveger seg der oppe, mengder av dem, uendelig av dem, masse rare og fine fjes, noen av dem større enn andre, noen mer diffuse, noen gamle, unge, noen jeg hater, mange jeg elsker, men det betyr ingenting. Selv om du bor der oppe, og som regel står i front av alle de små papirfigurene akkurat nå, er du røyk, du er luft, skygger og strobelys i det virkelig livet. Ikke en substans jeg kan gripe tak i. Siden hjertet ditt sa nei, og jeg bare var en papirfigur i bakgrunnen hos deg.


2 comments


Legg igjen en kommentar

