Vennskap

ET SKAP AV VENN

*

Tynne sponplater

Sammensatt med rustne skruer

Malt med stålfarga maling

Fyllt med luft

Falsk latter

Retningsløse samtaler

Harde kinnklemmer

danner skapet

vårt

*

I en rasende fart

flerres stålmalingen av

Vi står klare med penselen

For vi skal ikke vite

INGEN andre skal vite

At skapet er et skall

uten fyll

*

Du er lett

Et isopor-menneske

med et indre lys

som gyldent dugg på gressplenen

en tidlig morgen i mai

Og du har popmusikk i trinnene dine

i stemmen

fjelluft i lungene

og Solo i årene

*

Jeg er kråkesølv

Grå eksistens i ett lys

skimrende i et annet

Jeg har beats i hælene

engelsk slæng i stemmen

sigarettrøyk i lungene

og Kafé-kaffe i årene

*

Isopor og kråkesølv

Et falleferdig skap

Det faller

når vi gir opp

å opprettholde det


13 comments

  1. den merkeligste, men definitivt fineste dikten jeg har lest på lenge til frokostkaffen

  2. Jeg har akkurat «slått opp» med en tidligere bestevenn. En venn jeg trodde kom til å være min bestevenninne for alltid, men som jeg har lært at jeg ikke liker så godt allikevel. Det er så rart og vanskelig å forklare, men det gjør ingenting at vennskapet er over. Det er nesten så jeg er letta. Det høres så rart ut.

    Likte denne teksten veldig godt. Du er flink!

    / Haha. Jaa. Falt skikkelig for hele serien!🙂

    • Så fint at du kjenner deg igjen. Det er en rar og tung situasjon, mens det står på, men det er som du sier – man VET at tiden er ute, for vennskapet det er snakk om. Det er ikke mer som skal sies og gjøres og føles, dere imellom. Man er ferdig. Som i et forhold. Et jentevennskap og et kjærlighetsforhold, har mange likhetstrekk. Tusen takk for komplimentet!🙂 Det gjør meg veldig glad at du sier det!

  3. det er så utrolig hvordan ordene dine treffer meg. hver. eneste. gang!! blir like opprømt hver gang jeg ser du har postet noe nytt (de få gangene jeg faktisk sjekker bloglovin eh)


Legg igjen en kommentar

