I’m melting **

Du spiser bagels med sesamfrø

og drar for å synge karaoke med kollegaer du ikke liker

Du synger AC/DC, du synger Madonna,

Du tryner på glatta på vei hjem, og våkner opp med maskingevær i ørene,

som skyter kuler innover i hjernen din,

og skrubbsår på tatoveringene på knærne

Jeg matcher neglelakken med humøret

og stanger hodet i en vegg, ikke engang psykologen min kan se

Du ber meg ligge nærmere, oppå, hold rundt, oh baby, you’re so soft, you smell like brand new clothes

«I’m melting», sier jeg, «I don’t care», sier du, «I’ve always loved when ice-cream melts, and become a thick sauce»

Du ber meg forte meg ut på terrassen for å se på sola, som har tidlig leggetid i Desember

Jeg fortsetter å smelte på armen din, i stedet

«I hit my head so damn hard…I have to stay home today», sier du til sjefen din, på telefon.

Så sover vi.

Jeg våkner av at jeg er smeltet fullstendig ned i lakenet ditt, inn i huden på overkroppen din

så jeg går ut på terrassen og ser på månen, i stillhet

En røyk, mens jeg mæler til meg selv mentalt, for at en sms er alt som skal til for at jeg gang på gang kommer tilbake hit til deg,

og jeg går inn, og prøver å finne klærne mine i månelyset.


4 comments

  1. sv: ja, jeg liker å ha konkrete mål som jeg vet at jeg kommer til å gjennomføre. jeg må bare ikke glemme dem. Godt nyttår til deg også!
    For en fin tekst!


Legg igjen en kommentar

