Uten jetpack//gråter til massive attack

Idag er første dagen du ikke bor inne i hodet mitt

inatt hadde jeg mareritt

det foregikk i universet

jeg ble slynga gjennom lysglimt, sorte hull og neon

uten jetpack på ryggen

jeg bare falt og falt

merka hvordan universet er bunnløst, uendelig,

enormt ensomt

og da jeg våkna var du vekk

ble du skremt av drømmen?

skubba den deg ut av hjernen min,

som trykket av en atombombe?

Fuck, jeg blir blenda her inne!!

«Jeg tar med meg alle minnene

og bildene av meg,

jeg driver og skyter fram

bak øynene dine,

hvert andre minutt

og stikker jeg ass!! Sayonara»

*

*

Armen min holder meg stabil,

under sjanglinga til en fullstappa buss

jeg gråter stille til

høye toner av Massive Attacks «Teardrop»

minst fem par øyne ser på meg

med undring i blikket

jeg er helt tom

tombola, skrapa ut,

som et utstoppa dyr

ekkoet av ditt Sayonara,

gir meg brekningsfølelse,

og jeg går av to stopp før jeg skal

vakumet er nesten verre enn at du bor der inne

og med ett flytter du inn i hjernen igjen


4 comments

  1. Jeg likte dette. du har en merkelig fin tone, jeg liker at du er frekk og muntlig og surrealistisk. det er potensiale i dette. skriv på.


Legg igjen en kommentar

