DE VET ALT

Vi sitter i en sofa, det er ikke min leilighet, det er en hjertegirlander over oss, en av oss har lilla hår, en har dårlig lykke på Tinder, en er forelska i en annen i rommet, i smug, en har på to ekstremt forskjellige sokker, og vi skal fortelle to løgner og en sannhet om oss selv, og la de andre gjette hvilken som er sann. Jeg finner ikke på en eneste ting ingen av de andre ikke allerede vet om meg, og jeg blir sittende og la blikket gli over ansiktstrekkene jeg kjenner gjennom evige rekker av meningsfylte og meningsløse samtaler, og smile, og drikke av Leffe Blonde ølen fra et rosa sugerør, jeg mest sannsynelig aldri ville valgt å kjøpe selv. Alle her vet omtrent absolutt alt om meg. Det får skuldrene mine til å bli tunge som bowlingballer og senkes helt helt til gulvnivå, og panna mi får tatovert Z E N av en usynlig hånd. Å komme til realisasjonen at alle her kjenner meg nesten bedre enn jeg kjenner meg selv, føles som å runde «friendship» brettet av et jævlig vanskelig dataspill jeg har jobba med i 25 år, og jeg får tårer i øynene, mens jeg sier «dere vet jo alt, u bastards».


Legg igjen en kommentar

