Trope-Oslo*

Nylig oppdatert-002

 

Trope-Oslo. Byboerne har flykta ut av heten, og igjen er turister med plagg som bare akkurat dekker intimområdene. Og oss da, som jobber for å flykte ut av byen til høsten. Fluer summer rundt fulle søppelkasser i parkene, med grønne glassbiter, pølsesaft fra tomme grillpølsepakker, utpulte kondomer, flip flops, der flipen har floppa mellom tærne for siste gang, og lapper med uønska telefonnumre, og det står der som et alter over sommeren. Det er 2 måneder siden sist jeg skrev noe som helst. 1 månede siden jeg slutta på Westerdals. Jeg har fått nye rynker, kaffelatte-farga brunfarge, sittet oppå, ligget under, spist mer enn 20 kurver jordbær, vært på sjøen, vært i sjøen, fått ny jobb, sett på at en person ble senket ned 6 feet under, mens jord ble strødd over, har løyet, sett bilder av en hjertet mitt pleide å rushe for i Dank magasin, lett etter nipplerings i senga mi, sneket meg inn på utesteder, sett beina i kroppen være for synlige, og drukket nok Mai Tais og Pina Coladas for et helt freakin’ liv. Mest av alt har jeg smakt på alt sommeren later som den er eller faktisk er, med glupske skinnende lepper. Det har ikke etterlatt seg en vond ettersmak, enda. Men Oslo syder av søppel, grønske, og kroppsvæsker, og jeg er jævlig glad vi har 4 årstider.


2 comments


Legg igjen en kommentar

