som på film.

*

*

 

Slipper deg inn, så sakte jeg kan

med en varsomhet

som om jeg voktet en bombe

du kan detonere om du

klipper av feil ledning på

den grønne, den røde, den gule?

langsomt gir jeg deg ledetråder

 

noen har sagt at situasjonene

du og jeg iscenesetter,

er som på film, bare på liksom,

og realiteten kommer til å

kile oss mer og mer

under armene

til vi ikke holder ut lengre

 

du smaker en avhengighetsskapende

mixtur av saltvann og sjokolademelk

og hvis det er sant at dette bare

er som på film, bare på liksom,

så klarer jeg å holde ut

realitetens plagsomme kiling

til realiteten gir seg

når du klipper den riktige ledningen.

*

*


One comment


Legg igjen en kommentar

