P l u t s e l i g s o m m e r.

Jeg drikker Bloody Mary og Fidel Castro, på kjøkkenet til min beste venn, lukker øynene, tenker tilbake på sommeren, tenker på brannen i magen som ropte «Du må utnytte tida», varmt i lufta, varmt i vannet, det pøsregnet, tropisk regn, med tropisk mønstrete badedrakt på, badet jeg og en hemmelig venn forde, jeg var salt overalt, og saltet svidde i myggestikkene, regnet vasket solkremen, saltet og leppestiften ned på sanden, vi var plutselig like uskyldige på utsiden som da vi var barn og lekte på stranda, regnet klarte ikke skylle vekk alle de frekke og voksne tingene på innsiden, det sluttet å regne, vi ble sittende sent, sent, nesten midt på natta, på et fortau og spise Thai fra plastikkbokser, noen blasta hip hop fra en bil like ved, Bitch don’t kill my vibe, vi slo spisepinnene mot siden av boksen til takten, jeg var barfot, du var barfot, og en dame som gikk forbi oss, smilte av at jeg prøvde å kile deg under foten.

Jeg drikker Bloody Mary og Fidel Castro, på kjøkkenet til min beste venn, som har grønt hår, spiller soul og knasker stangselleri, vi snakker om Kamasutra og fremtiden. Det snør, og det er noen som måker snø ute i oppkjørselen.


2 comments


Legg igjen en kommentar

