fortell meg fargen havet har i hodet ditt

tumblr_mnffnn02aN1qat3lvo1_1280
foto: Richard Eriksen
 
 
UNDER OVERFLATEN
 
bader og
gjemmer meg under overflaten
som nøkken
dukker bare opp
når lungene mine røper for havet
at de ikke er gjeller
 
 
fortell meg fargen
havet har i hodet ditt
grått  blått grønt sort 
med bølger
vinden er puppetmaster over
egentlig er havet transparent
tenker du ikke på det?
 
 
hav og tid fryser 
mens jeg fryser
og rister av meg
 dråpene som nekter å forlate
 kroppen uten makt
og streng beskjed
 
 
(Fra magasinet PIKE. Et magasin kreert av meg og 5 andre små kreative sjeler, i forbindelse med redaksjonell eksamen på Westerdals, desember 2013. Se det her)

4 comments

  1. å. elsker havet. vann. bade. elsker fargene i vann. har vurdert å gå til frisøren å spørre om fargen håret mitt har når det er vått.

    i hodet mitt er havet kongeblått


Legg igjen en kommentar

