Sarin.

*

Sarin er en lukt, lyd, smak og fargeløs gass, som er 26 ganger mer dødelig enn cyanide, I 1995 slapp en mystisk gruppe japanske terrorister løs Sarin på Tokyos Subway, og drepte 15 mennesker, 15 mennesker som var på vei fra A til B, som tenkte på hva de skulle ha til middag, ja, det blir en tøff dag på jobben imorgen, jeg må huske klærne på renseriet, oj, han der har en flekk på skjorta, den sjuskete fyren!, Åh, jeg kan ikke vente med å kose med kjæresten min når jeg kommer hjem, Burde jeg kanskje ringe pappa senere?, Hvorfor stirrer han der ut av vinduet, det er jo bare den sorte tunnellveggen utenfor, det stinker her, er det meg?, nei, det er nok han ved siden av, Tenk om jeg går av subwayen, og så plutselig er jeg i et helt annet land, kanskje jeg havner i Canada, eller Finland, eller Marokko, eller kanskje subwayen åpner seg, og så er vi under vann, Jeg må huske å skrive dagbok ikveld, jeg må poste det brevet, dette har vært den beste dagen på lenge, værdamen sa det skulle bli pent vær utover ettermiddagen, kanskje jeg skulle spasert i stedet, jaja, nå kommer jeg raskere frem.

*


5 comments


Legg igjen en kommentar

