Paris og jeg.

13

Dette bildet er tatt mens jeg puster inn glassklar parisisk høstluft, med en twist av eksos og tiss, på en av mine sedvanlige kveldsturer i Parc des Tuileries. I solnedgangen ser Eiffeltårnet lysegrått og diffust ut, som på et 1800-talls bilde, mot den gyldne himmelen. Det finnes 100 grunner til at jeg ikke vil bo i lysets by igjen. Og like mange til at jeg vil det.

Et elsk-hat forhold. Lik det man kan kjenne i en stormfull relasjon. Du vet han er farlig for deg. Gjør deg selvdestruktiv, uforsiktig, sårbar. Skremmer deg. Gjør deg sint. Men så plutselig kiler han deg i hjertet, overrasker deg, viser deg det du har glemt å se etter, og man kjenner at man elsker igjen. Sånn er det med oss to. Paris og jeg.


5 comments


Legg igjen en kommentar

