Jeg betalte med et dikt.

Var hos Gynekologen. Da han hadde undersøkt meg, og jeg satte meg foran pulten hans, mens han skrev ned noe på pc’en sin, spurte han hva jeg driver med om dagen, og jeg fortalte det.

«….men jeg har lyst til å utgi en poesisamling. Jeg skriver mye dikt»

«Hva slags dikt da?»

«Mest om kjærlighet og sånn egentlig»

«Hm, å ja…»

«Ja..»

«…….»

(Tasting på datamaskinen, mens han titter opp innimellom, uten å si noe)

«Hvor mye koster timen? Hvor mye blir dette på?»

«Hmm, jeg vil jo ikke akkurat være ansvarlig for å blakke en student»

«Nei?»

«Nei»

«Eh…?»

«Jeg tenkte kanskje du kunne lese et av disse kjærlighetsdiktene dine for meg, så kunne vi si at det var greit.»

«Hehe…ja?»

«Ja, har du noe du kan lese opp nå?»

«Eh, ja… jeg har jo et par skrevet ned på mobilen…»

«Ja, les opp noe du har»

 

Så da gjorde jeg det. Gikk fra legekontoret med samme antall kroner på kontoen som da jeg gikk inn (og en rar følelse i magen av SCOOORE!!/ha gjort noe litt bad)


4 comments

  1. Åh herre!!! Som tatt ut av ein klissete romantisk komedie!!! Fantastisk😀

    / Wow, tusen tusen takk, vett ikje ka aent eg kan sei❤


Legg igjen en kommentar

