C’est a propos de quoi ce poème? Paris évidemment!

Jeg har hundre tusen mentale
polaroidbilder av vakre beige steinfasader
med tabacskilt
og menn i trenchcoats
med sigarettsneip hvilende i munnviken

og pisselukt
og hasjlukt
og trekkspilllyd
og oui oui oui TU ES FOU HAHAH
EHHH AHHH Elle est jolie ah? Ouiii

Og baguetter under armen
og vin og røyk
overalt hele tida
og grå og burgunder og svarte og brune
og mørkeblå og mørk grønne
plagg går alle i
og man slenger fra side til side i t-banen
og hører "Louvre Rivoli"
og går av
Har egen gange i Paris
Holder veska på egen måte i Paris
Har leilighet i Paris
Har FAEN MEG egen leilighet i Paris
med tingene mine
og mat kjøpt i franske butikker

Buzzzz og bæææbuuu tuuuuuuuut
sier støyen fra 2 millioner mennesker
og masse biler
som er dumme å ha
siden de uansett bare står i kø konstant

Jeg vil bli
Men så vil jeg hjem
men så vil jeg bli
Men når jeg kommer hjem,
vil jeg bare tilbake
så det er best å bare bli.

2 comments


Legg igjen en kommentar

