Ser du meg?

 
Vi røyker ute på en terrasse
bommer av hverandre
og skal ha fyr, og gir fyr
fyrer og damer
alle blunker vi
og blåser røyken 
hip hop aktig og sakte oppover som om det var weed vi røyka
eller
erfarent og dagligdags rett ut
eller
sensuelt gjennom røde Marilyn Monroe wannabe lepper, mens vi løfter 
hodet litt og ser gjennom halvveis lukkede øyne

Jeg har på meg gjennomsiktig bluse
men du ser ikke det
Bryr deg ikke om brystene mine
som er rett foran deg
Ser ikke brystvortene mine
helt stive i kulden

De andre ser
Visse ser jeg at ser, og drar blikket bort mens de smiler
Andre ser litt ut som de vil rive opp blusen min på stedet

Det gjør ikke du
Du ser på andre jenter med høyhalsede gensere og bukser
med brunt hår
som ikke røyker
og liker listepop
og går med diskret smykker
Som heter Marlene, og heter Lisa, og heter Sanna

Du roper Camilla
og jeg ser forhåpningsfullt bort i starten
for de første bokstavene er like mine
men det var jo Camilla, du sa
og du stumper røyken og går inn.
*
*
(Dikt skrevet September 2011)

Legg igjen en kommentar

