Snart Westerdals. Snart.

I dag sto jeg 5 meter unna skolen jeg skal gå på i 3 år. Jeg stirret opp på den svarte, arkitekt-tegnede nye bygningen med de fargede vinduene, jeg om ikke lenge skal titte ut av, og tenkte for meg selv at det er så innmari mye jeg ikke vet nå, som jeg kommer til å få vite med tiden. Om hvilke som er de kjekkeste Westerdals guttene, og de mest inspirerende lærerne. Klasserommet jeg kommer til å tilbringe dag ut og dag inn i, at vi sikkert kommer til å ha en butikk i nærheten der vi alltid handler lunsj, og et bord i kantina vi alltid setter oss ved. Fadderuka, klassefester, og fredagspils. Prosjekter, fremføringer, og praksisperioder. Snarveier, og hvilke toaletter jeg bør unngå fordi det som regel er kø, og hvor det er strømuttak jeg kan koble inn Mac’en min. Stien foran skolen jeg nervøst skal gå nedover aller første skoledag. Om vinteren nesten skli på fordi den er så glatt. Noen dager småløpe ned fordi jeg er forsinket til skolen. Trippe oppover hver fredags ettermiddag med et smil om munnen. Og en gang, om tre år, vil jeg stå 5 meter unna skolen, aller siste skoledag, akkurat som jeg gjorde tidligere i dag, og se på skolen med andre briller enn de jeg hadde på nå. Jeg vil ha hundrevis av minner og følelser inne i hjertet og magen. Hjernen vil ha lagret en god del gigabyte med kunnskap og informasjon, jeg ikke hadde før jeg startet.

Blanke ark og nyspissede fargestifter sitter jeg med nå. Jeg gleder meg til prosessen, men aller mest å helt til slutt nå målet; Å få jobbe med det jeg alltid har drømt om.


2 comments

  1. Hei Caroline! Jeg ble både rørt og fikk sommerfugler i magen av denne teksten, håper skolen innfrir forventningene dine. Har gått på tekst og skribent-linja selv, sitter igjen med mange fine minner og, som du sier, noen flere gigabyte enn jeg hadde da jeg begynte. Lykke til🙂
    Rannveig

    • Tusen takk for kommentaren! Nå ble jeg glad! Så utrolig hyggelig at du ble rørt av teksten. Det er jo målet mitt med å skrive selvsagt : å sette igang en eller annen følelse hos folk🙂 Nå etter de aller første dagene, er inntrykket mitt av skolen utrolig bra. Innmari mange hyggelige lærere og medelever, og kjempe fine nye lokaler! Gleder meg til fortsettelsen! Ha en fin helg videre!


Legg igjen en kommentar

